Obiekcje, obiekcje, obiekcje
Czyli dlaczego nie mówią nie?
Celem głównym szkolenia jest doskonalenie umiejętności reagowania na obiekcje Klienta, pojawiające się w procesie sprzedaży i obsługi.
Cele szczegółowe:
- Rozwinięcie pojęcia „obiekcja” jako elementu emocjonalnej reakcji Klienta na porównanie zewnętrznych parametrów oferty handlowej (obszar jawny i niejawny).
- Kształtowanie umiejętności reagowania na różne formy prezentowania obiekcji przez Klientów.
- Rozwijanie umiejętności analizowania obiekcji niejawnych.
- Przechodzenie od obiekcji do rozwiązań (elementy analizy transakcyjnej).
Metody:
Praca z grupą – ćwiczenia indywidualne i grupowe, wykład interaktywny, dyskusja moderowana.
Czas trwania: 2 dni pracy warsztatowej
Treści szkolenia:
- Analiza powodów tworzenia się obiekcji.
- Elementy asertywności w procesie w procesie sprzedaży i obsługi.
- Obiekcja, jako punkt wyjścia do zmiany.
- Analiza transakcyjna – diagnoza relacji i kształtowania się procesu komunikacji.